Pages

donderdag, februari 2

Persoonlijk // Even een update

Hey allemaal,

Tja dat bloggen ... Laat ons zeggen dat ik gewoon soms eens iets zal bloggen als ik daar zin in heb en hopelijk zijn er dan toch een aantal mensen die zin zullen hebben om te lezen wat ik te vertellen heb!


Het is al een tijdje geleden dat jullie mij nog eens gehoord hebben, dus ik vond het tijd voor een persoonlijke update. In januari had ik net zoals de meeste andere studenten examens, maar mijn blok zag er deze keer een beetje anders uit dan anders. Ik had 'maar' twee examens, maar elk van 10 studiepunten dus ze waren hun deel wel waard. Daarnaast is er ook nog die beruchte thesis die geschreven moet worden. Mijn thesis zal gaan over de Chinese vrouw op zoek naar een huwelijkspartner in China in de huidige economische tendensen. Een mond vol! Ik ben er al goed aan begonnen en ik vind het echt interessant. Ik hoop dat ik een mooi stuk zal afleveren op het einde van het jaar.
Normaalgezien had ik tijdens het tweede semester nog 2 vakken en zou ik tijdens de zomer terugkeren naar China om stage te lopen. Ik had echt een superleuke stageplaats kunnen regelen, maar jammergenoeg gooide een hele complexe visumproblematiek roet in het eten ... Heel kort gezegd: er is geen stagevisum te verkrijgen dus kan ik geen stage lopen in China. Op dit moment is het vak 'stage' in de opleiding sinologie een keuzevak, dus gelukkig kan ik nog veranderen van keuzevak. Een stage lopen in België zie ik niet direct zitten, ik wil graag nog eens naar China! Dat is iets waar ik nog steeds mee bezig ben dus ik weet jammergenoeg zelf nog steeds niet hoe en wat. Normaal kan je tot 1 maart veranderen van vak, maar ik heb voor mezelf de deadline op 13 februari gezet. Ik wil niet 'slecht' aan het tweede semester beginnen en al meteen de eerste les van een vak missen  ... Bovendien studeer ik dit jaar ook af en moet ik een keuze maken voor volgend jaar. En ik die dacht dat een keuze in het zesde middelbaar maken moeilijk was! Uiteindelijk zijn het luxeproblemen, maar toch :)
Gelukkig zijn er ook een aantal leukere vooruitzichten. Zaterdag ga ik een dagje naar Parijs en maandag vertrek ik voor een weekje naar Slovenië! "Slovenië, wat is er daar te doen?" was het eerste wat mijn mama vroeg. Wel, er is daar prachtige natuur dus we gaan veel wandelen en Ljubljana is naar 't schijnt ook een hele leuke stad dus ik denk dat het ons wel zal lukken om ons daar te amuseren. Ik kijk er al naar uit!

Heb jij plannen voor de lesvrije week (als je die hebt)?

Marie

BewarenBewaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten