Pages

donderdag, december 1

Een ode aan de woede

Woensdagavond ben ik naar een performance van Nástio Mosquito geweest, 'Respectable Thief'. Sarah had nog een kaart over en voor het studentikoze prijsje van twee euro mocht ik plaatsnemen in de Domzaal van de Vooruit in Gent.
foto via Vooruit.be
Nástio Mosquito wordt bestempeld als een multimedia-artiest met performances waarin muziek, beeld en poëzie centraal staan. Eén ding is zeker: hij kan zingen. Wat een stem!
De rest ... eerder onzeker. Het hele stuk door was ik aan het nadenken. Ik kreeg veel voorgeschoteld: muziek, zang, beelden, gedichten, vreemde bewegingen (soms zelfs duivels, zoals in een enge film), rare geluiden ... Vond ik dit nu mooi? Was ik aan het genieten van deze performance? En toen stelde hij een vraag: "Who are you?" Wauw, wat een vraag. Denk er eens echt over na. Wie ben ik? Wie ben jij? Toch niet zo'n simpele vraag waar je meteen een antwoord op kunt verzinnen. Het hield en houdt me toch even bezig. Misschien was dat de bedoeling van het hele stuk, het publiek verdwaasd achterlaten. Wel, dat is meneer Mosquito zeker en vast gelukt.

Respectable Thief / Nástio Mosquito _ Gent / Vooruit (teaser) from ZZZZZ on Vimeo.


Marie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten