Pages

woensdag, augustus 14

AMERIKA | San Francisco


Onze reis begon in San Francisco, waar we 3 dagen verbleven. Na een lange vlucht, kwamen we uiteindelijk doodmoe aan in ons hotel en gingen we direct slapen. We waren zelfs te moe om nog eten te gaan zoeken, dus dat zegt genoeg. Hoe moe we ook waren, rond een uur of 4 waren we allemaal klaarwakker. We hebben er dan maar gebruik van gemaakt om vroeg de stad in te trekken. De zon scheen, maar de temperatuur viel daar toch wel wat tegen. Het was zo'n 17 graden, in de zon was dat goed, maar er was veel wind en dat maakte het direct frisser. Een tip voor als je dus naar San Francisco gaat, het is daar frisjes :).
Mijn lange rok was dus perfect voor het weer daar!
Hier zijn we op weg naar de City Hall.

De City Hall. Een mooi gebouw, maar voor de rest niet echt iets speciaals.
Heel bekend in San Francisco: de Cable Car! Deze wordt nog manueel bestuurd en natuurlijk moesten we daar een ritje op maken. Ik moet zeggen dat ik me tijdens de rit niet echt op mijn gemak voelde. Op een bepaald moment begon de cable car vooruit in plaats van achteruit te rijden en het leek alsof hij niet meer zou stoppen. Toen had ik echt een final destination gevoel haha! Gelukkig reed hij even later weer gewoon vooruit. San Francisco bestaat uit veel steile straten en toen de cable car wat later zo'n straat op moest maakte hij plots een rare sprong -moeilijk te beschrijven- en iedereen die recht stond was op elkaar gevallen. Gelukkig zaten wij allemaal neer, maar mijn mama en nonkel hadden toch een blauwe plek overgehouden aan dit incident. Voor mij geen cable cars meer dus, maar al bij al een leuke ervaring haha!
Next stop: Lombard Street
Heel moeilijk te fotograferen, maar zoals je een beetje kan zien, is dit een straatje dat helemaal zigzag gaat. De auto's laten zich ook gewoon rollen omdat het zodanig stijl is.

Louise, Benoit (mijn broer), Josephine, ik, Pauline
Nog een must-see in San Francisco: Fishermans Wharf

En daar moet je gefrituurde vis eten, althans dat zeggen ze toch!

En dat hebben wij gedaan, maar ik moet zeggen dat ik niet zo'n fan was. En aan mijn haar kan je zien hoe winderig dat daar was haha!

Dit is jammergenoeg 'dagelijkse kost' in San Francisco. Als je 50 mensen ziet is er minstens 1 dakloze bij. Ik vond dit echt heel erg om te zien en vooral omdat het er zoveel waren, dit heeft mij echt geschokt! Ik hoop dat hier snel iets aan gedaan wordt, het is verschrikkelijk...
 Persoonlijk vond ik dit het leukste in San Francisco: Alcatraz bezoeken. Alcatraz is een gevangeniseiland dat nu niet meer in gebruik is. Echt superinteressant om te zien hoe het er daar aan toe ging en hoe de gevangenen daar leefden. Als je zelf naar SF gaat, moet je dit zeker doen, maar pas op want je moet een aantal maanden vooraf reserveren! Er is ook een gratis audiotour beschikbaar in het Nederlands, wat het extra leuk maakt.
De pier waar de boot je afzet.
Ik denk dat ze vertelden dat er 3 mensen ontsnapt waren, maar dat ze waarschijnlijk nooit levend aan land gekomen zijn omdat het water te koud is. Al is dat niet 100% zeker, who knows ...

De laatste voormiddag gingen we nog naar de Golden Gate Bridge kijken, maar jammergenoeg lag deze in de mist ...

Op naar Yosemite National Park!

Marie
xxx


4 opmerkingen:

  1. Wow, wat gaaf!! Mooie foto's en nog onwijs veel plezier.

    Liefs,
    Kiki / Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben er acht jaar geleden (oh god I am old) ook geweest en ik vond het er echt fijn! Lekker klimaat ook vond ik. Zonnig en toch met een lekker briesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat gaaf! Mooi foto's! Ben benieuwd naar de rest van je verslag! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig!!! Echt heel erg leuke foto's! Moet een leuk reisje zijn geweest! :)

    BeantwoordenVerwijderen