Pages

dinsdag, juli 8

Rock Werchter 2014

Rock Werchter, u was geslaagd!
foto via rockwerchter.be
Voor ons (Eva en mezelf) begon het festival donderdag in 'The Barn' met The Wombats.
En voor mij was het de ideale start want het eerste liedje dat ze speelden, is namelijk mijn favoriete liedje van The Wombats: 'Moving to New York'. Misschien kennen jullie deze groep niet meteen, maar zoek dan zeker eens 'Tokyo' op! Wedden dat je het kent?
In het begin vond ik dat de zanger niet zo goed zong, maar naar het einde was daar niets meer van te merken. Waarschijnlijk moest zijn stem nog wat opwarmen.
Voor de rest was ik donderdag aangenaam verrast van Bombay Bicycle Club en London Grammar.


En Arsenal gaf zoals verwacht een spetterend optreden met sfeer in de hele tent.

Dag 2 was voor ons een hele drukke dag! Van het ene naar het andere concert, waarbij we The Naked and Famous echt moesten laten vallen om de dag te overleven.
We ontdekten dat George Ezra zeker geen eendagsvlieg zal zijn met zijn hit 'Budapest', althans voor ons was het een geslaagd optreden (zijn looks hebben er misschien ook deels mee te maken).
En dan begon de drukte! We gingen meer dan een uur op voorhand richting main stage voor Ellie Goulding om een mooi plaatsje te bemachtigen vooraan, wat ons goed gelukt is! En ook dat was echt een toppertje voor mij, zeker toen ze begon met 'Figure 8', mijn lievelingsliedje van haar. 
Van Ellie Goulding direct richting Foster The People. Het was al bezig, maar we konden nog net genoeg meepikken om te kunnen zeggen dat ook dit echt een super optreden was! Van Foster The People rechtstreeks naar Crystal Fighters. Hier was ik echt een beetje kapot van het lange rechtstaan en het vele dansen, maar toch heb ik nog kunnen genieten van alweer een goed concert. Vooral 'Plage' vond ik super! En ze zagen er ook zo leuk uit.

Ik was eerder teleurgesteld in Artic Monkeys. Niet dat ze niet goed zingen, maar als ik het vergelijk met de andere artiesten die ik gezien heb, gaven ze niet zo'n goede performance en dat vind ik toch ook wel belangrijk. Het was de 2e keer dat ik ze zag. Alex Turner, het was toch weer een blij weerzien hoor!

Zaterdag was gelukkig een iets rustigere dag dan vrijdag, dus we konden een beetje op adem komen en onze voetjes wat laten rusten.
We gingen naar Kodaline, Haim (hier luister ik toch liever naar op cd dan live ...), de voetbal natuurlijk en Trentemoller. Als laatste gingen we naar Moderat. We kenden het eigenlijk niet, maar toch besloten we om helemaal vooraan te gaan staan en dat was een goede keuze!

Zondag was alweer de laatste dag, het ging zo snel! We begonnen met Oscar & The Wolf, waar ik het hele concert naast Jeroen Meus stond haha! Ik had beter wat kooktips voor op kot gevraagd ... Het concert was trouwens heel leuk, ookal kende ik eigenlijk geen enkel liedje. Daar komt snel verandering in!
Daarna gingen we richting main stage voor Rudimental. Die zijn echt met veel! Alleen de bekendste liedjes waren toppers. En de slechtse outfit van heel Werchter ging trouwens naar 1 van de zangeressen, amai.
foto via stubru.be
Check dat riemding!
Tijdens het wachten op Bastille begon het echt keihard te regenen, maar eenmaal hun concert begonnen was, waren we dat snel vergeten. We dansten ons gewoon droog. Het was ook schattig dat ze een beetje overdonderd waren door het aantal mensen. We pikten ook nog MGMT mee. Vooral bij 'Kids' en 'Time to pretend' kreeg ik kippenvel. Ik word zo blij van die liedjes!
En dan het hoogtepunt der hoogtepunten. De allerbeste keuze als afsluiter van een fantastisch festival: STROMAE!
We stonden ook helemaal vooraan en zaten helemaal in de sfeer. WAT EEN OPTREDEN! Ik ben niet zijn grootste fan, ik vind zijn liedjes gewoon wel leuk, maar toch was dit echt mijn hoogtepunt (en ik denk niet alleen van mij). Hij is een echte artiest, een kunstenaar, een Belg om trots op te zijn! En zo dansen dat hij kan, ongeloofelijk.

Nogmaals: Werchter, u was geslaagd en tot volgend jaar!

Heb jij één van deze artiesten al gezien of wie zou je nog willen zien?

Marie
Instagram
xxx



3 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Spijtig dat ik niet naar George Ezra ben gaan zien, ik vind hem echt fantastisch :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah Rock Werchter is zooo leuk! Ben er ook eens geweest :)

    Liefs,
    Kim / Vintage & Beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooh je hebt zulke toffe dingen gezien waar ik zo'n fan van ben! Super!

    BeantwoordenVerwijderen