Pages

dinsdag, juli 14

Must reads voor de zomer

Ik vind van mezelf dat ik veel te weinig lees. Vroeger was ik een echte boekenwurm, maar sinds we in het middelbaar verplicht boeken moesten lezen is dat sterk verminderd. Soms mocht je niet kiezen welk boek je wilde lezen en de boeken moesten uitgelezen worden tegen een bepaalde datum ... Vooral dat laatste zorgde ervoor dat ik tijdens het lezen soms meer geconcentreerd was op het aantal pagina's dat ik nog moest lezen, dan op de inhoud van het boek zelf. Ook toen ik in mijn vrije tijd boeken las, concentreerde ik mij op de pagina's, maar gelukkig doe ik dat nu (bijna) niet meer. En toch ben ik niet weer meer gaan lezen tijdens mijn eerste 2 jaren aan de universiteit. Ik moet bij het studeren als zodanig veel lezen dat ik als ontspanning liever -hersenloos- naar een serie kijk. Daarom is de zomer voor mij de leesperiode bij uitstek! Mijn 'leeszomer' heb ik ingezet met de volgende twee boeken: Bericht uit Parijs van Guillaume Musso en Het meisje in de trein van Paula Hawkins.


Toegegeven, het middelbaar met al de verplichte lectuur was zo slecht nog niet, want zo leerde ik de schrijver Guillaume Musso kennen. Voor de lessen Frans moesten we La fille de papier lezen. Ik vond het een supergoed boek en toen ik later in de boekenwinkel nog een boek van Musso tegenkwam, besloot ik het mee te nemen. En ik was opnieuw verkocht!
Bericht uit Parijs is een boek waarin je meegesleurd wordt en het moeilijk maakt om het niet in 1 keer uit te lezen. Zeker op het einde! Het begint allemaal met een banale ontmoeting op de luchthaven waarbij de gsm's van de hoofdpersonages verwisseld worden. Meer zeg ik niet! Zoals je kan zien, is het een thriller. Laat je zeker niet afschrikken door dat woord, het zijn verre van paranormal activity-toestanden. Het is gewoon een goed, maar spannend boek.
Zo goed als iedere keer dat ik aan de zee ben, koop ik een boek. De kust is toch de perfecte plaats om te lezen? Het meisje in de trein van Paula Hawkins stond op nummer 1 in de Standaard Boekhandel. Het gaat over een meisje dat elke dag dezelfde trein neemt en observeert wat de mensen die langs het spoor wonen doen. Een beetje vaag, maar ik wil echt niet teveel verklappen. Toevallig is het een boek dat een beetje in dezelfde aard ligt als Bericht uit Parijs. In 1 dag las ik al 110 pagina's, het is dus ook een spannend boek dat ik moeilijk los kan laten! Ik heb het nog niet uitgelezen, maar ik denk niet dat het mij nog kan teleurstellen en anders horen jullie het zeker.

Ik weet nog niet welk boek ik hierna zal lezen, hebben jullie aanraders?

Alvast veel leesplezier!
Marie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten