Pages

woensdag, december 9

Netflix-aanraders // voor als je ziek bent

Een paar weekends geleden hielden we een Harry Potter-weekend. Vrijdagavond begonnen we met de eerste film en zondagavond eindigden we met de achtste film. Volgens mij ben ik tijdens elke film wel eventjes ingedommeld, maar gelukkig had ik ze allemaal wel al (meermaals) gezien. Het blijven prachtige films!

Tijdens het weekend begon ik al een beetje ziek te worden en zondagmiddag wilde ik alleen nog maar slapen of naar Harry Potter kijken. Maandag heb ik veel geslapen en wanneer ik niet aan het slapen was, keek ik naar films. Aangezien mijn hoofd superveel pijn deed, had ik niet echt zin in zware films waarbij je veel moet nadenken.
Lees verder voor mijn lijstje met leuke, hersenloze films voor als je ziek bent :)
De films staan trouwens allemaal op Netflix, ik vind het echt superhandig! Oke, in China niet altijd even handig want ik heb er VPN voor nodig en dat is jammergenoeg niet altijd beschikbaar. Mocht je geen Netflix hebben, de films zijn sowieso ook wel op andere manier (online) te bekijken.

Remember Sunday - IMDb 7/10
Remember Sunday gaat over een ontmoeting tussen een man en een vrouw (ja, oke verwacht echt geen inhoudelijke pareltjes tussen mijn lijstje met films die je moet kijken als je ziek bent), maar de man lijdt aan geheugenverlies. Meer kan ik niet echt vertellen! De omschrijving deed mij eerst heel erg denken aan 50 first dates en de films hebben wel wat van elkaar mee.

In Your Eyes - IMDb 7,1/10
Een man en een vrouw leren elkaar kennen, maar dan wel op een heel aparte manier. Deze film was echt eens een leuke variatie op het klassieke 'man leert vrouw kennen'-plot. Een aanrader!

Naomi and Ely's No Kiss List - IMDb 5,8/10
Naomi en haar beste vriend Ely, die homo is, zijn al jarenlang onafscheidelijk. Hun vriendschap wordt echter sterk op de proef gesteld als ze vallen voor dezelfde man. (Bron: Netflix)
Echt zo'n feel good-filmke met uiteindelijk weinig inhoud, vandaar dat ik er niet teveel woorden aan kan vuilmaken. Kijk deze eens als je geen zin hebt om je hersenen te pijnigen met een ingewikkelde plottwist.

The DUFF - IMDb 6,6/10
DUFF staat voor Designated Ugly Fat Friend en wanneer dat een meisje ontdekt dat ze een 'DUFF' is, beslist ze er iets aan te doen.

Flypaper - IMDb 6,4/10
Hmm, oke een trailer vinden van deze film was precies toch niet zo gemakkelijk, vreemd!
Flypaper gaat over een bank die op hetzelfde moment door 2 bendes wordt beroofd, maar dan blijkt er nog een derde man het spel mee te spelen. Aanrader!

Pocahontas - IMDb 6,6/10
Een Disney-film mag toch echt niet ontbreken als je ziek bent?
Ofwel had ik nog nooit naar Pocahontas gekeken ofwel kon ik het mij gewoon niet meer herinneren ... Ik vond het alleszins een mooie film!

Heb jij een van deze films al gezien? Of heb je nog aanraders?

Mijn examens beginnen volgende week en daarna ga ik 5 weken rondtrekken in China. Ik hoop dat ik ergens nog een gaatje vind om jullie te updaten over mijn reisschema, maar anders horen jullie het achteraf wel.

Veel kijkplezier!

Marie


1 opmerking:

  1. Alvast heel veel succes met je examens! Superleuk dat je dan nog 5 weken gaat rondtrekken, wow. Leuk om naar uit te kijken waarschijnlijk :) Zo cool dat je de HP-films zag! Al is het natuurlijk wel niet flink om in slaap te vallen ondertussen ;) Die andere films kende ik nog helemaal niet, wowie. Vooral The Duff lijkt me superleuk haha

    BeantwoordenVerwijderen