Pages

dinsdag, oktober 25

Sinds dit jaar heb ik op school een nieuw vak: esthetica.
In het begin dacht ik dat het nog leuk zou zijn aangezien het over kunst gaat en ik me daarin interesseer, maar dat is het dus niet. Amai, nooit gedacht dat je zo diepzinnig kunst kan ontleden!
Maar bon, we hadden het dus over Andy Warhol en bij dat stukje heb ik toch wat beter opgelet.

Wie a zegt, zegt b. Wel, wie Pop-art zegt, zegt Andy Warhol.
Deze afbeelding van Marilyn Monroe is wellicht de bekendste pop-art.

Andy liet zich ook inspireren door de massaconsumptie en toen maakte hij deze zeefdruk van coca-cola flesjes. Ik vind het echt mooi!

Opnieuw massaconsumptie, deze keer dollars.



Ook dit welbekende soepblik is een werk van deze kunstenaar.

Het is eens wat anders, zo over kunst, maar hopelijk vonden jullie het leuk!
Het was allesinds nuttig voor mij want zo heb ik even mijn leerstof herhaald haha :)

1 opmerking:

  1. Leuk dat je het dan toch nog een beetje interessant vond ;p Andy Warhol is een held !

    BeantwoordenVerwijderen