Pages

maandag, september 28

China-semester // Gugong & Zhongjie

Zaterdag organiseerde de unief een uitstap voor onze klas naar het keizerlijk paleis van Shenyang (故宫) en Zhongjie, een grote winkelstraat.
Het keizerlijk paleis is niet zo groot als dat van Peking, maar ik vond het toch heel indrukwekkend en supermooi! Veel kleuren, mooie tuintjes, prachtige plafonds ...
We wilden een groepsfoto nemen en toen we onze positie ingenomen hadden, gebeurde dit. Alle Chinezen wilden foto's van ons, ik vind echt dat we er geld voor moeten beginnen vragen haha. 

Van de Zhongjie heb ik geen foto's, maar het deed me een beetje denken aan de Meir in Antwerpen :).
's Avonds zijn we naar Helen's geweest. Een toffe westerse bar waar ik een lekkere pasta at (ja, pasta dus geen noedels). Daarna gingen we nog door naar een club, maar het was euh ... een beetje vreemd. Plots was er een soort van modeshow en dan een dansshow, kortom weer een special experience.
Zondag konden we eindelijk eens uitslapen, daarna gezellig brunchen bij Tseu op de kamer, een beetje huiswerk maken, een beetje chillen, skypen ... Een leuke zondag op 't gemak!

Vandaag hadden we weer les in de voormiddag, morgen ook nog, maar vanaf woensdag hebben we vakantie! 

Ohja en ondertussen vind ik het eten wel al lekkerder hoor hihi :)

Marie
xxx



3 opmerkingen:

  1. Oef kben blij da je het eten toch al lekkerder vindt! Als je terugkomt ga je Belgisch eten slecht vinden wss

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm dat denk ik nu ook weer niet haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het weer ziet er daar toch echt wel mooi uit, wowie! Mooie foto's ook, grappig dat die Chinezen jullie allemaal op de foto willen, terwijl ik me blauw erger als er een toerist gaat staan voor hetgene dat ik wil fotograferen, haha. Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen